Právě je úte 21. kvě 2019 4:58:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 9. PROJEKT (DOKONČEN)
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2015 9:05:15 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. úno 2013 1:21:16
Příspěvky: 147
V projektu č. 9 se jedná o Stížnost na podvodné jednání obchodních zástupců společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

www firmy: http://www.bohemiaenergy.cz/

Oč se jedná...
Získávání podpisů smluv o změně dodavatele služby elektrické energie/plynu obchodních zástupců společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. klamavým a podvodným způsobem formou podomního prodeje ve městě Liberec.


Popis události:
Ve dnech od 3.4.2015 do 5.4.2015 se v bytovém domě v Dopravní ulici v městské části Liberce XXX – Vratislavice nad Nisou, pohybovaly dvě obchodní zástupkyně společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., které se vydávaly za zástupkyně společnosti ČEZ a.s. a klamavým způsobem postrkovaly obyvatelům tohoto bytového domu k podpisu smlouvy o změně dodavatele služby elektrické energie/plynu tedy BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. Jedna z těchto slečen se představovala jako Veronika Zemanová.

Shrnuto:
Díky lžím a samozřejmě perfektními školeními, kterými tito obchodní zástupci procházejí, se těmto dvěma slečnám podařilo přimět několik obyvatel výše zmíněného bytového domu k podpisu smlouvy o změně dodavatele služby elektrické energie/plynu. Jak už bylo řečeno slečny se vydávaly za zástupce společnosti ČEZ a.s. a smlouvy postiženým osobám podstrkovaly jako změnu obchodních podmínek a pro své věrné zákazníky, které si ověřovaly předložením smlouvy o dodávce elektrické energie nebo alespoň jejího vyúčtování maximálně z roku 2012, měly připravenou sadu pěti LED žárovek v hodnotě „2000,- Kč“. Když se napálení lidé ptali, proč je na všech smlouvách uvedena společnost BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. a či se nejedná o přestup k jinému dodavateli, neváhaly a všem přímo do očí tvrdily, že v žádném případě, že v tomto směru se rozhodně pro zákazníka nic nemění a že se jedná pouze o úpravu pozice ČEZU na Českém trhu, aby zlevnil svým zákazníkům služby tím, že přestane přesouvat peníze z vyúčtování přes Německo, tak jak tomu bylo doposud a vše již bude probíhat čistě jen v rámci České Republiky.

Závěr:
Všem napáleným lidem tato příhoda naštěstí vrtala hlavou, nedalo jim to a ještě týž den, kdy podepsali smlouvu s BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., zavolali na zákaznickou linku společnosti ČEZ a.s., aby se ujistili o všem, co jim bylo slečnami sděleno. Tam se tedy dověděli, že skutečně hloupě naletěli a rychle v zákonné lhůtě od těchto smluv písemně odstoupili.

A MY ŘÍKÁME DOST!

Tento projekt je bitva proti společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. jejím nekalým obchodním praktikám a lživému jednání jejích obchodních zástupců, kteří se tímto dopustily i správního deliktu podle § 58 odst. 4 zákona o obcích, za který jim může být udělena pokuta až 200 000,- Kč, neboť na území města Liberec včetně městského obvodu Vratislavice nad Nisou je v platnosti Tržní řád, který schválila rada města Liberce v úterý 19. února 2013 a vstoupil v platnost 25. března 2013. Ten zakazuje na území města Liberce pochůzkový prodej s výjimkou jeho provádění ve sportovních zařízeních, otevřených koupalištích, bazénech a letních kinech s výjimkou konání veřejných sbírek.

O vývoji vás budeme informovat.

_________________
MY PROTI VŠEM z.s.
IČO: 029 64 261
Tel.: 702 186 108
E-Mail: info@proti-vsem.cz
Č.ú.: 107-7502130237/0100
www.PROTI-VSEM.cz
www.NARODNI-HRDOST.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 9. PROJEKT
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2015 9:10:26 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. úno 2013 1:21:16
Příspěvky: 147
Krok číslo 1

04.04.2015 telefonicky podána stížnost na podvodné jednání slečny Veroniky Zemanové přímo na zákaznické lince společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

08.04.2015 se s poškozenou spojil nadřízený pracovník slečny Veroniky Zemanové a domluvil si osobní schůzku na den 09.04.2015.


Krok číslo 2

07.04.2015 rozeslání informativního e-mailu všem obyvatelům dotčeného bytového domu s žádostí o informaci, či s obchodními zástupci společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. mluvil i někdo další.

08.04.2015 na základě onoho e-mailu se ozvala další poškozená, která se přidává ke stížnosti a bude přítomna na jednání s nadřízeným slečny Veroniky Zemanové dne 09.04.2015.

Krok číslo 3

08.04.2015 e-mailem odeslána stížnost na podvodné jednání obchodních zástupců společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. Energetickému regulačnímu úřadu.

Text stížnosti:

Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

Liberec, 07. dubna 2015

Stížnost na podvodné jednání obchodních zástupců společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Vážení,
na základě smlouvy o dodávce elektrické energie jsem odběratelem elektřiny pro bytovou jednotku na adrese Dopravní 537, 463 11 Liberec XXX – Vratislavice nad Nisou. V pátek dne 03.04.2015 kolem 17:00 hod u mě zazvonily dvě slečny a představily se jako zástupkyně společnosti ČEZ a.s. (jedna z nich jménem Veronika Zemanová, tel.: 776201521) s tím, že mají za úkol obejít všechny klienty a seznámit je s novými obchodními podmínkami a změnami v jejich názvu, které ČEZ a.s. údajně chystá. Na můj dotaz, proč to ČEZ a.s. neoznámí svým klientů písemně, mi odpověděly, že když podobné změny proběhly naposledy, dostávala společnost ČEZ a.s. od klientů na to konto spoustu stížností a proto to tentokrát raději řeší touto osobní formou. Aby svou důvěryhodnost posílily, chtěly nejprve vidět alespoň mé vyúčtování, či jsem skutečně já klient společnosti ČEZ a.s. Následně mi začaly důsledně vysvětlovat, jak ČEZ a.s. bude přesouvat svou působnost kompletně do České Republiky, aby svým klientů ušetřila peníze, protože v současné době peníze za vyúčtování tečou přes Německo, díky struktuře, která byla ve společnosti ČEZ a.s., před pár lety nastavena a proto tedy bude ČEZ a.s. na českém trhu vystupovat jako Bohemia energy a veškeré finanční toky budou probíhat už jen v rámci České republiky. Na základě všech těchto informací mi byly předloženy k podpisu dokumenty s tím, že je třeba tyto nové obchodní podmínky potvrdit podpisem. Stále mi to vrtalo hlavou a ještě týž den jsem volala na zákaznickou linku ČEZ a.s., kde mi bylo řečeno, že společnost ČEZ a.s. samozřejmě nic takového nepořádá a ani nechystá.
Závěrem bych ráda ještě upozornila na fakt, že na území města Liberec, včetně městského obvodu Vratislavice nad Nisou je v platnosti Tržní řád, který schválila Rada města Liberce v úterý 19. února 2013 a vstoupil v platnost 25. března 2013. Ten zakazuje na území města pochůzkový prodej s výjimkou jeho provádění ve sportovních zařízeních, otevřených koupalištích, bazénech a letních kinech a s výjimkou konání veřejných sbírek. Prodejci, kteří toto nařízení nerespektují, se dopouští správního deliktu podle § 58 odst. 4 zákona o obcích, za který jim může být udělena pokuta až 200.000,- Kč.
S ohledem na výše uvedené okolnosti se proto domnívám, že došlo k porušení zákonů, závazných pravidel, došlo ke klamavému a troufám si tvrdit i podvodnému jednání ze strany společnosti Bohemia energy s.r.o. a jejích obchodních zástupců, a žádám Energetický regulační úřad o přešetření této záležitosti. Zároveň žádám, abych byla informována o průběhu tohoto šetření.


08.04.2015 cca o dvě hodiny později reakce Energetického regulačního úřadu:

Dobrý den,

děkujeme za Váš podnět, kterým se Energetický regulační úřad bude zabývat, a o výsledku Vás budeme informovat.

E-mail byl zaevidován pod č. .... a předán na Oddělení ochrany spotřebitele k vyřízení.


S pozdravem

Viera Paroulková
Energetický regulační úřad
Podatelna


09.04.2015 Reakce Energetického regulačního úřadu na zaslanou stížnost:

Dobrý den,
Energetický regulační úřad (dále „ERÚ“) obdržel dne 8. 4. 2015 Vaši stížnost, týkající se podomních prodejkyň, které zastupovaly dodavatele BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. (dále „BEE“). K tomu Vám sděluji následující.

V této souvislosti je třeba uvést, že kompetence ERÚ jsou vymezeny zákonem č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů (zejména § 17).

ERÚ řeší záležitosti spojené s podomním prodejem již několik let – fakticky od okamžiku vzniku alternativních dodavatelů elektřiny a plynu. Působnost ERÚ je přesně nastavena zákonem (ustanovení § 17 energetického zákona) – a tak není v naší kompetenci zákonem nastavit pravidla prodeje jednotlivých obchodníků a nebo vůbec zastavit možnost podomního prodeje ani postihnout konkrétního podomního prodejce.

V rámci ochrany spotřebitele proto ERÚ přistupuje k této problematice v několika směrech:
a) Osvětová činnost na webových stránkách, v televizi, tisku, … opakovaně jsou zákazníci a spotřebitelé upozorňováni na nebezpečí spojené s postupem podomních prodejců, jsou nabádáni k ostražitosti, je jim přesně doporučován postup při uzavírání smluv o sdružených službách dodávky touto formou,
b) spolupráce s organizacemi, které se ochranou spotřebitelé zabývají – D Test …,
c) podařilo se prosadit do energetického zákona ustanovení § 11a odst. 2, které umožňuje od smluv uzavřených podomním prodejcem odstoupit ještě do 5-ti dnů před zahájením dodávky elektřiny/plynu,
d) na některé podomní prodejce podal ERÚ trestní oznámení – to bylo v souvislosti s falšováním podpisů zákazníků (trestní oznámení však většinou to bývá zastaveno, protože nevznikla téměř žádná škoda),
e) postupy podomních prodejců byly projednávány s obcemi a městy – některá města (Břeclav, Liberec, ale např. i Jihlava) a obce (celkem už jich jsou stovky) na základě těchto údajů zakázala podomní prodej ve svých územních obvodech – a je to kontrolováno (ne vždy úspěšně) Městskou policií.

Výše uvedenou činnost ERÚ vykonávat může a musí, ale co nemůže slíbit a provést je plošný zákaz tohoto způsobu prodeje a postih stávajících dodavatelů za to, že tento způsob prodeje využívají. To neprovedl ani nový občanský zákoník. Nicméně i přes výše uvedené vždy záleží pouze na zákazníkovi, zda smlouvu s podomními prodejci uzavře či nikoliv. Bohužel je stále obrovské množství nepoučitelných zákazníků, kteří bez čtení, bez rozmyslu a bez porady podepisují smluvní dokumenty, předkládají své osobní věci, faktury, smlouvy, nechávají si ofotit OP apod. V tomto případě Vám tedy doporučuji od smlouvy s dodavatelem BEE odstoupit, a to buď dle § 1829 občanského zákoníku či dle § 11a odst. 2 energetického zákona. Vzory zmíněných odstoupení naleznete na naši webových stránkách http://www.eru.cz. Odstoupení odešlete dodavateli BEE doporučeně, nejlépe na dodejku. Následně, dnem doručení odstoupení, by měla být Vaše smlouva zrušena.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Bc. Petra Veselá
Energetický regulační úřad
Oddělení ochrany spotřebitele
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava
Tel.: 564 578 659
Email: Petra.Vesela@eru.cz



Vzhledem k tomu, že došlo k dodatečnému zapojení další poškozené počkáme na vyjádření ERÚ i k její stížnosti, kterou budeme podávat zítra, abychom další kroky řešili současně. Chceme aby si ERÚ nejdříve uvědomil, že se nejednalo o ojedinělý případ. Očividně bylo napálených lidí víc, ale bohužel se nepřihlásili, zřejmě ze studu...

09.04.2015 Proběhla schůzka s nadřízenými obchodních zástupkyň za účasti všech poškozených
Podrobnosti o průběhu jsou popsány v textu e-mailu zaslaného Energetickému Regulačnímu úřadu, který je citován v dalším odstavci.

15.04.2015 Na základě schůzky s obchodními zástupci Bohemia Energi dne 09.04.2015 jsme se rozhodli, že to i přes to jen tak nenecháme a pokusíme se udělat těmto nekalým praktikám, alespoň trochu přítrž.

Text e-mailu pro ERÚ:

Dobrý den,

děkuji za Váš e-mail. Svou stížnost bych tímto ráda doplnila o další od jiné obyvatelky našeho bytového domu, která se stala v tentýž den jako já obětí stejného podvodu a v jejímž případě na sebe nechala kontakt druhá z již zmíněných obchodních zástupkyň BEE ( viz. příloha ).

Obě jsme samozřejmě ihned v následujících pracovních dnech podnikly veškeré kroky, které bylo třeba, abychom smlouvy, které s námi BEE podvodně uzavřela, stornovaly.

Toho, že je ve městě Liberec zakázán podomní prodej jsme si vědomy, ale nic nenasvědčovalo tomu, že nás tyto slečny navštívily za podobným účelem.

Na základě mé stížnosti, kterou jsem hned druhý den po návštěvě obchodních zástupkyň BEE, podala telefonicky na zákaznické lince BEE se se mnou spojil pan Valenta, nadřízený oněch slečen a domluvil si se mnou schůzku na 9.4.2015. Té se zúčastnila i druhá poškozená se svým manželem a pan Valenta z BEE s dalším kolegou. Ve chvíli, kdy jsme oba pány upozornili na zákaz podomního prodeje v Liberci a že jsme připraveni celou věc řešit i za účasti Městské policie, neměli dál potřebu vést s námi jakoukoliv další diskusi a ihned podnikli veškeré kroky,aby s námi celou věc pokud možno urovnali. Takže nám na místě uhradili veškeré finanční náklady, které nám při řešení této záležitosti vznikly. To vše jen dokazuje to, že si byli velice dobře vědomi toho, čeho se dopustili a netajili se ani tím, že ve své práci budou tímto způsobem pokračovat i nadále s tím že nemají jinou možnost.

Ráda bych dále upozornila i na fakt, že druhá poškozená k odstoupení od smlouvy s BEE využila tiskopis, který byl přiložen ke smlouvě a byl označen jako odstoupení od smlouvy o změně dodavatele... a velkým rozčarováním bylo, když ji na zákaznické lince BEE bylo sděleno, že se ve skutečnosti jednalo pouze o tiskopis k odstoupení od kupní smlouvy LED žárovek, které nám byly předány jako "dárek pro věrné zákazníky společnosti ČEZ" a její smlouva je tudíž stále platná. Takže další podvod a druhá poškozená byla nucena poslat další formulář, kterým odstoupila od smlouvy o změně dodavatele..., čímž ji vznikly další zbytečné náklady.

Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem je pro nás velkým zklamáním, že není možno v podobných případech u Vás najít zastání a oporu. Nejde o to potrestat konkrétní obchodní zástupce, ale celou společnost, v tomto případě BEE, kterou zastupují, neboť je to právě ona, která nese za své zástupce a zaměstnance zodpovědnost a měla by nést veškeré následky za jejich jednání.

Pokud ani teď u Vašeho úřadu nenalezneme podporu pokusit se BEE zabránit páchat další podvody na občanech této republiky, pokusíme se najít jiný způsob. Ale kdo jiný než Váš úřad by měl podniknout potřebné kroky k tomu, aby BEE a jí podobné společnosti byly důrazně upozorněny na fakt, že takto se solidní obchod neprovádí? My, ač jsme byly zaskočené "návštěvou" obchodních zástupkyň BEE a nechaly se obelhat, jsme si naštěstí ihned i uvědomily, že jsme se staly obětmi podvodu a vše za včas napravily, ale je mnoho lidí, kteří se denně stávají také kořistí těchto perfektně školených lhářů a manipulátorů a uvědomí si to, když už je příliš pozdě to vyřešit a napravit.

Dovolujeme si tedy na Vás ještě jednou apelovat, abychom se pokusili najít takové řešení, které by tyto společnosti přimělo uvědomit si, že podobné praktiky už nebudou zůstávat jen tak bez povšimnutí.

Závěrem bych už jen chtěla podotknout, že společnost BEE je svými nekalými praktikami nechvalně známá, jak dokazují mnohé recenze na internetu. Například zde jsou popsány naprosto stejné modely, které byly praktikovány i u nás:

http://www.emimino.cz/diskuse/odstoupen ... gy-185356/

http://www.emimino.cz/diskuse/zkusenost ... rgy-48755/

http://www.zkusenosti.biz/bohemia-energy

Jsou to jen příklady hned z prvních webových stránek, které mi nabídl vyhledávač a jen na nich je toho mnohem víc. To skutečně toto jednání necháte jen tak bez povšimnutí?



Velice Vám děkuji!


Přiložená stížnost druhé poškozené:

Příloha:
stiznost_2.jpg
stiznost_2.jpg [ 317.95 KiB | Zobrazeno 4014 krát ]

Příloha:
stiznost_22.jpg
stiznost_22.jpg [ 351.41 KiB | Zobrazeno 4014 krát ]



Cca během dvou hodin se se mnou telefonicky spojila Bc. Petra Veselá z ERÚ a po telefonu mi opět řekla pouze jen to, co jsem od ní obdržela e-mailem dne 09.04.2015 a opakovaně mi zdůrazňovala, že v tomto směru nemá ERÚ absolutně žádné pravomoce, ale že se mohu zkusit obrátit na ČOI, která to dle zkušeností opět vrátí ERÚ neboť prý také nemá pravomoce s tím cokoliv udělat. Požádala jsem ji tedy ať mi toto své vyjádření podá písemně a upozornila ji na fakt, že tato kauza přestává být soukromou kauzou mezi mnou a jí, ale že je řešena veřejně. Bylo znát, že v tu chvíli zaváhala a dodala už jen pouze, že tedy celou věc projedná se svým nadřízeným a následně spolu vydají písemné stanovisko.

Chvíli po tomto telefonátu se mi dostal do rukou článek, který jasně mluví za vše a na jehož základě jsem opět napsala na ERÚ:

Dobrý den,

chvíli po našem telefonátu se mi dostal do rukou tento článek http://finance.idnes.cz/glosa-jak-jsem- ... nergie_sov To mi chcete skutečně tvrdit, že není možné žádným způsobem tyto tyto praktiky postihovat? Vždyť je to výsměch všem lidem v tomto státě! Veřejně se o tom píše, všichni si jsou tohoto vědomí, ale nelze s tím cokoliv dělat? K čemu tedy máme všechny ty úřady, co mají údajně stát na straně obyčejných lidí a chránit jejich práva? Jsou to jen předražené instituce, kde se utápí zbytečně peníze daňových poplatníků? Pokud mi tedy chcete tvrdit, že v tomto směru nejste kompetentní ani Vy ani ČOI, ještě jednou se tedy ptám, kdo je schopen v tomto směru cokoliv udělat a na koho se lidé mohou v takových situacích obracet?

Velice děkuji!


16.04.2015 Reakce ERÚ na e-mail a následný telefonický rozhovor s paní Bc. Petrou Veselou ze dne 15.04.2015

Text e-mailu:

Vážená paní,

dovolte mi, abych se ještě obecně vyjádřil k Vašemu podání ohledně praktik podomních prodejců a k možnému postihu dodavatele BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. (BEE), který podomní prodej používá k získávání nových zákazníků, odběratelů elektřiny/plynu.

Především je třeba poukázat na to, že BEE zdaleka není jediným dodavatelem, který používá formu podomního prodeje a vůbec nejde pouze o malé alternativní dodavatele. Nejde zde ani tak o kompetence orgánů jako jsou ČOI, ERÚ …, ale zejména o to, že tento způsob prodeje není v ČR obecně a plošně zakázán. Občanský zákoník k tomu takto striktně nepřistoupil a tento zákon respektovat prostě musíme. Kampaň vedená proti tzv. šmejdům je účinná a pomáhá preventivně hlavně spotřebitele informovat o postupu některých podomních prodejců a upozorňovat na jejich propracované postupy, které nakonec vedou k podpisu smluvních dokumentů.

Vím o tom, že Liberec je jedním z mnoha subjektů, měst a obcí, který svou vyhláškou podomní prodej ve svém územním obvodu zakázal, ale v tomto případě je případný postih na orgánech města. Mohu jenom konstatovat, že celá řada prodejců se naučila i tyto vyhlášky měst obcházet, protože docílí předchozího telefonického „pozvání“ občana.
Postup ERÚ při ochraně spotřebitele směřuje jak preventivně k osvětě, tak proti důsledkům, tj. k možnosti odstoupení od již uzavřených smluv o sdružených službách dodávky. Na některé podomní prodejce bylo ze strany ERÚ podáno i trestní oznámení – to však bylo v případech, kdy to prodejce přehnal a kromě lživých informací ještě zfalšoval podpis zákazníka. Zákon i na náš impuls rozšířil možnosti od takto uzavřené smlouvy odstoupit – stejný princip bude energetický zákon držet i po v současné době projednávané novele. Ale to jsou všechno skutečnosti, o kterých jste již byla ze strany ERÚ informována.

Většina dodavatelů i na základě upozornění ERÚ zavedla tzv. verifikační rozhovory, kde je zákazník následně osloven telefonem a dodavatel se touto formou ubezpečí, zda podomní prodejce pravdivě informoval o dodavateli a o důsledcích změny dodavatele. Pokud od ERÚ má dodavatel doloženou informaci o postupu podomního prodejce, který zfalšoval údaje, nestandardně postupoval proti zákazníkovi, tak s tímto prodejcem končí spolupráci. Nic ovšem tomuto prodejci nebrání v tom, aby obratem začal vykonávat stejnou činnost pro jiného dodavatele – na to je státní správa krátká.

Přesto mi dovolte jednu poznámku, žádný sebedokonalejší zákon, žádné osvětové články a reportáže a žádný transparentní postup státních orgánů nedokáže zabránit důsledkům, kdy zákazníci a spotřebitelé podomnímu prodejci předloží veškeré doklady, které jsou nutné pro vyplnění smlouvy, dále podepisují smluvní dokumenty, které si předem vůbec nepřečtou a neporadí se o jejich obsahu. Vy jste velmi dobře vyhodnotila důsledek svého podpisu a učinila kroky k odstoupení od smlouvy, ale jsou stovky a tisíce zákazníků, kteří tyto kroky neprovedou a navíc aktivně a opakovaně podepisují smlouvy každému prodejci, který u jejich dveří zazvoní (třeba 5 – 6 smluv) – no a zakázat jim to samozřejmě nelze.

K Vašemu dotazu o kompetencích k řešení problematiky podomních prodejců lze obecně uvést:
- obecné principy podomního prodeje, případnou plošnou regulaci tohoto prodeje řeší zákonodárci v pravidlech nastavených občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele

- postup v rozporu s vyhláškou obce řeší orgány města (Magistrát a městská policie)

- postup při porušení trestně právních předpisů – násilí vůči zákazníkovi, podvodné jednání, falšování podpisů .. řeší orgány činné v trestním řízení (zejména Policie ČR)

- důsledky postupu zákazníků a podomních prodejců po podpisu smlouvy může řešit ERÚ při rozhodování sporu o určení, zda smluvní vztah vzniknul nebo zaniknul (§ 17 odst. 7, písm. e) bod 2 energetického zákona)

- podání ve stejné věci od dodavatele řeší soud



I Váš podnět a podnět Vaší sousedky v těchto souvislostech poslouží ERÚ pro informovanost dodavatele i dalších zákazníků tak, aby se pokud možno důsledkům spojeným s nechtěnou smlouvou o sdružených službách dodávky předešlo.

S pozdravem

JUDr. Jiří Procházka
Energetický regulační úřad
vedoucí oddělení ochrany spotřebitele
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava
Tel.: 564 578 685
Email: jiri.prochazka@eru.cz



Bohužel se vše jeví, že je zde skutečně velká díra v zákoně a není jak stíhat tato podvodná jednání, ať už se jedná o oblast energetiky či jiné.

Dokud se toto nezmění a nepodaří se prosadit změna zákona, který by toto dokázal postihnout, je třeba mít se stále na pozoru a pamatovat si, že každá solidní společnost Vám vše zašle klasicky poštou nebo si Vás pozve do své pobočky pokud s Vámi bude chtít něco projednat či Vás informovat o změnách. Pokud se někdo objeví u Vašich dveří, ihned jej pošlete pryč a neztrácejte s ním čas, i kdyby se představil jak sám Jejíž. Zjistěte si, zda-li ve Vaší obci či městě není také vyhláškou daný zákaz podomního prodeje. V tom případě můžete zavolat Městskou Policii, aby nevyžádané návštěvníky vyprovodila sama.


PODOMNÍ PRODEJ – SEZNAM OBCÍ, KDE HO ZAKÁZALI

Také pozor na fintu, kterou se snaží tito "obchodníci" zákaz podomního prodeje obejít. Předem Vám zavolají a jakoby se pozvou na osobní konzultaci.

Pokud se někdy s podobným jednáním setkáte, nenechávejte si to prosím pro sebe a informujte buď příslušný úřad nebo se obraťte na nás. Sepíšeme stížnost a pošleme ji patřičným úřadům. Je třeba, aby se ozývalo co nejvíce lidí a dali tak jasně najevo svůj nesouhlas s tímto jednáním, protože jedině tak je možné v této chvíli vyvinout patřičný tlak na odpovědné orgány, aby nastala změna.

Pokud by nás ještě napadlo, jakou cestou se v tomto případě vydat nebo nastane-li nějaký další posun budeme Vás zde určitě informovat.

_________________
MY PROTI VŠEM z.s.
IČO: 029 64 261
Tel.: 702 186 108
E-Mail: info@proti-vsem.cz
Č.ú.: 107-7502130237/0100
www.PROTI-VSEM.cz
www.NARODNI-HRDOST.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 9. PROJEKT (DOKONČEN)
PříspěvekNapsal: stř 29. dub 2015 18:51:02 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. úno 2013 1:21:16
Příspěvky: 147
29.04.2015 Znovu otevření tohoto projektu

Dnes mi přišlo vyúčtování za telefon a zjistila jsem, že volání na zákaznickou linku Bohemia Energy 840 10 10 10 mě stálo bez mála 100.- Kč. Nehorázně jsem se opět rozčílila a zaslala stížnost řediteli prodeje BE:

Dobrý den,
před několika dny jsem se stala společně s dalšími obyvateli našeho domu obětí podvodu Vašich obchodních zástupců, kteří se vydávali za obchodní zástupce společnosti ČEZ. Nebudu se o tom už dlouze rozepisovat, ale celou věc jsem nahlásila na Energetický regulační úřad a vše uveřejnila na webových stránkách, abych na Vás upozornila i další veřejnost. Jakým dalším rozčarováním pro mě však je nyní vyúčtování telefonních služeb, kde jsem zjistila, že mě hovory k Vám stály 100.- Kč a že tedy máte ještě ke všemu zpoplatněné zákaznické linky. Skutečně nehorázný hyenismus a jednání Vašich lidí pod jakoukoliv úroveň. Už chápu Vaše trapné infantilní reklamy. Jsou to jen parodie na celou Vaši společnost. Přeji hezký den!


Na základě této stížnosti se se mnou spojil pan M. Lapáček z BE a ptal se mě o co jde. Vůbec neměl o celé této kauze tušení, což bohužel poukazuje na to, že vedení této společnosti nemá ani nejmenší přehled a povědomí o tom, jak zástupci jejich společnosti na veřejnosti vystupují. Avšak byla jsem ubezpečena o tom, že slečny (výše zmíněné obchodní zástupkyně) určitě nezůstanou bez trestu.

Po tom, co můj kolega slyšel tento telefonát mi sdělil, že na nedalekém Vratislavickém sídlišti zde v Liberci, potkal také obchodní zástupce společnosti BE. Jen další důkaz toho, že si tito lidé vůbec nelámou hlavu Libereckou vyhláškou o zákazu podomního prodeje, i přes to, že na něj byli námi jasně upozorněni a vše, co u mě doma předvedli o kompenzaci a nápravě byl jen výsměch přímo do očí!

Všimla jsem si, že i časopis dTest se touto problematickou už nějakou dobu zabývá a snaží se prosadit změny v zákonech, které by regulovaly jak podomní prodej, tak předražené poplatky za volání na některé "osmičky" a rozhodla jsem se je v nejbližší době oslovit a nabídnout jim v tomto směru spolupráci s MPV.

Zástupce BE pan Lapáček mi též přislíbil, že mě bude o celém průběhu řešení této stížnosti informovat. Uvidí se tedy, zda-li to nebylo opět jen prázdné plácnutí do vody a skutečně dojde k nějakým postihům vůči praktikám podomních prodejců, kteří zde porušují veškeré zákony a jejich jednání je naprosto mimo jakýkoliv etický obchodní kodex.

_________________
MY PROTI VŠEM z.s.
IČO: 029 64 261
Tel.: 702 186 108
E-Mail: info@proti-vsem.cz
Č.ú.: 107-7502130237/0100
www.PROTI-VSEM.cz
www.NARODNI-HRDOST.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz